Ik doe een studie en ik ben al een tijdje bezig met het afronden hiervan. Op het moment moet ik bewijsmateriaal verzamelen dat ik bepaalde zaken 3/4 jaar geleden goed afgerond heb. Destijds wist ik niet dat ik dat nu moet regelen. Anders lag het uiteraard netjes in een mapje te wachten op het goede moment.
Ik raak hier (nu al) helemaal gestressd van. Ik ken de verhalen van medestudenten, ik heb ervaringen bij andere onderwijsinstellingen… dit is een hele opgave. Ik zal hier bovenop moeten zitten, talloze mailtjes aan moeten wagen, ik zal in de telefoon moeten klimmen, er zullen uren reistijd gaan zitten in op en neer crossen om de juiste mensen te spreken (die dan nooit bereikbaar zijn en waar je ook geen afspraak mee kan krijgen) en met een beetje pech moet ik alle verslagen opnieuw ter beoordeling overhandigen. Ik zal scherp en doortastend moeten zijn, maar tegelijkertijd moet ik dit loslaten op de momenten dat ik er even niets aan kan doen.

Ik hoop zo dat dit gewoon een pessimistisch verhaal is en het allemaal mee zal vallen. Maar in dit soort situaties weet ik dat de eenvoud vaak ver te zoeken is.