Wie heeft dat ook? Dat je dingen doet, enkel en alleen maar ‘voor de zekerheid’. Wat ik bijvoorbeeld doe:
* Als ik een typfout maak bij het invoeren van het wachtwoord 3x te vaak op backspace drukken.
* Als ik iets uitgerekend heb op de rekenmachine en vervolgens een nieuwe berekening wil maken 3x op de on/ac toets drukken.
* Controleren of de deuren van een auto wel echt dicht zijn, nadat er met de sleutelhanger ‘gebliebt’ is.
* Bij het uitchecken van mijn OV kaart, uitgebreid het display lezen.
* Midden in de nacht alle deuren controleren of ze op slot zijn.

Het zijn allemaal dingen waar onzekerheid en argwaan bij komen kijken. Niet echt positieve gevoelens. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik het mezelf moeilijker maak hiermee of dat ik gewoon erg *kuch* verstandig ben (of dat ik gewoon een beetje raar ben).

In de zijbalk is ook te lezen dat ik kunstmest over de moestuin heb gesproeid. Dat is ook een stukje ‘Voor de Zekerheid’. Ik had het toch staan en koopte daarmee Ongeduld, Onzekerheid, Argwaan en misschien ook wat Bewijsdrang af. Voor de Zekerheid dus, hoewel ik zelf wel weet dat het eigenlijk Mal is.