Onze ideeën over de vakantie gingen weer eens vele kanten op, maar de plannen zijn nu definitief (althans, zo definitief als ze bij ons kunnen worden). We gaan fietsen en bezoeken daarbij plekjes van staatsbosbeheer.

Eerste plan dat we hadden was naar Zweden. We lieten de kinderen foto’s zien van Zweden vakanties van man+ik en daar reageerden ze zo vertederend enthousiast op, dat we eigenlijk vonden dat we daar heen moesten op vakantie. In een kano mooie plekjes zoeken om daar te wildkamperen. Een kampvuurtje maken, brood bakken, hout sprokkelen, een plons in het schone meer.
Toen vond ik een uiterst leuke camping in Spanje. En wel deze. Niks geen georganiseerde, afgebakende plekjes voor tenten en caravans, maar gewoon een lap natuur waar je ergens je tent mag neerzetten. Prachtig!
Maar fietsen in Nederland is ook een optie. Gewoon zelf een moment kiezen waarop je vertrekt, lekker goedkoop en ook hier zijn vele mooie plekjes.

We gingen onze eisen eens op een rijtje zetten.
* Geen kinderanimatie
* Wel kampvuur mogen maken
* Milieuvriendelijk (dus vliegtuig en auto vallen eigenlijk al af, hoewel we een redelijk ‘groene’ auto konden lenen)
* Natuur
* Geen gestructureerde camping > wel vrijheid

Aan de kinderen vroegen we ook wat ze wilden:
* 5jarige: met een zwembadje
* 0jarige: uhbuh
* 7jarige: ik weet toch niet wat daar is op vakantie, dus weet ik ook niet wat ik daar wil doen.

Alles bij elkaar is er maar 1 conclusie te trekken… Fietsen door Nederland.