Als je me goed kent, dan moet je waarschijnlijk grinniken bij deze titel in combinatie met degene die het typte. Ik ben namelijk het type dat niet smeert. Gewoon helemaal niet. Geen dagcreme, geen nachtcreme, geen bodylotion, geen na-het-benen-scheren-smeerseltje, geen handencreme, niets tegen een droge huid, niets tegen pukkels…. Vooruit, af en toe smeer ik iets op mijn lippen, als ze echt pijn doen, je weet wel: in de vrieskou. Iets van Nienke.

Toch krijg ik wel eens de opmerking dat ik er NOG zo jong uit zie. Met de onderliggende vraag: welke anti-rimpelcreme gebruik je daarvoor. Mijn geheim is geen geheim, dus ik hoef hem ook niet uit de doeken te doen. Maar ik zie er NOG zo jong uit omdat ik gewoon nog jong BEN. Niet in de categorie ‘je bent zo jong als je je voelt’ of ‘mijn kinderen houden me jong’. Ik ben gewoon jong en daarom zie ik er jong uit.

Mmmm… zo klinkt het als een 40’er die vindt dat minirokjes age-appropriate zijn, maar ook zo bedoel ik het niet. Ik bedoel gewoon dat ik jong ben, zeg maar… de dertig nog niet gepasseerd.

En wanneer de lijnen wel permanent langs mijn mond gaan staan en als er lijntjes als zonnestraaltjes vanuit mijn ooghoek richting slaap uitwaaieren, dan zie ik er iets ouder uit. Waarschijnlijk omdat ik dan ook iets ouder ben.

Als iemand het lekker vind om te smeren, dan vind ik het fijn dat die persoon daarvan geniet. Ik mis het echter niet en dat vind ik dan weer lekker goedkoop zuinig en het houdt mijn badkamerkastje opgeruimd.