Een blog over eenvoud. Over eenvoud als leefstijl; behoefte aan het vereenvoudigen van het dagelijkse leven. Ik ervaar een gevoel van vrijheid wanneer ik afstand kan doen van zaken, me niet gehecht voel aan spullen en los ben van het gevoel dat bepaalde dingen zo ‘horen’ of ‘moeten’. Een minimalistische kijk en ‘georganiseerd zijn’ helpen bij het vereenvoudigen van mijn dagelijkse leven.

De behoefte naar een eenvoudig -en dus minimalistisch en georganiseerd- leven komt niet uit de lucht vallen. Ik ben juist heel chaotisch en heb heel veel moeite met structuur. Op een gegeven moment komt dan toch het besef dat je wekelijks meer tijd kwijt bent aan de warboel (zowel tastbare als mentale rommel), dan dat je daadwerkelijk productief bent of kunt ontspannen. Tijd voor verandering dus: <em>tijd voor eenvoud</em>.